Przegoń Niemoc - pierwsza piątka

Samotność dzieci w agresji, która skierowana jest przeciw nim, to ogromny cios. To pustka, ból, bezsilność, to niespokojne noce. To brak ramion, w które można się wtulić, by poczuć się bezpiecznie, to brak rytmu serca bliskiej osoby… kurde, wiem coś o tym. Było mi tak… kiedy „pustka” przeszkadzała mi w życiu, a agresja i złość z powodu bezsilności i bezradności jaka mi towarzyszyła każdego dnia, odbierała mi dziecięce dni. Ten brak bezpieczeństwa przytłaczał mnie, małego, bezbronnego dzieciaka...  

Pierwsza "piątka" zaliczona na pełnym spontanie. Dwa dni temu pomyślałem sobie, że wesprę drugi bieg charytatywny organizowany przez Centrum Pomocy Dziecku i Poradnictwa Rodzinnego pod hasłem: "Przegoń Niemoc". Bieg ulicami przepięknego Grudziądza, to jest coś. Liczna grupa ludzi dobrej woli, to budujący obraz. No i udział celebrytów ;) … i Arlety Meloch uczestniczki paraolimpiady z RIO. Celem udziału w biegu było „przegonić niemoc” aktywnością fizyczną. Chociaż tempo biegu było na tyle wolne, że i ja wytrzymałem, podziwiam postawę słabszych, podziwiam dzieciaki, mamę prowadzącą wózek z maleństwem i właścicieli czworonoga. Wszyscy jesteśmy w jednej drużynie. Nie lubię biegać, ale każdy bieg, a zwłaszcza ten, w dobrej sprawie, zmniejsza u mnie to nielubienie. Spotkałem tu kilku znanych grudziądzkich biegaczy. Było fajnie. Uczestnictwo w tym biegu zachęciło mnie do udziału w kolejnych. Trzeba będzie spróbować swoich sił w którymś z biegów organizowanych w Grudziądzu. Takich, gdzie liczyć się będzie również ostra rywalizacja.

I na koniec krótki apel.: reagujcie, gdy widzicie agresję wobec dzieci! 

Inicjatywa fajna organizacja spoko. 






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ #10 Mateusz Siński

Sport lekiem na całe zło...! (wpis zawiera wulgaryzmy)

Poniedziałkowy ból.