22 pompki dla weteranów cierpiących na PTSD

Dzień 1. 27.08.2016 r.

Troszkę informacji o akcji: przeczytaj

Do tej „akcji" zaprosił mnie kolega Szymon Foxiak. Temat przemyślałem... wart zastanowienia się... i przyłączyłem się do „pompowania” dla weteranów. Myśląc o weteranach, pamiętam o żołnierzach walczących na współczesnych frontach(nie nasze wojny), ale również o tych, którzy walczyli z komunizmem, o Żołnierzach Niezłomnych. Aby akcja miała sens i właściwy wymiar, rozpoczynam nominacje. Dziś pada na Bartka Iwisia Iwickiego. Każdego dnia odłożę parę grosików. A na koniec akcji przekażę zgromadzoną kwotę na rzecz weterana lub na fundację wspierającą cierpiących na zespół stresu pourazowego (mam 22 dni na wybór). Po zrealizowaniu postawionego sobie zadania opiszę Wam kogo lub jaką fundację wesprę. W tym blogu codziennie będę wstawiał aktualizację. PAMIĘTAJCIE: AKCJA BEZ WSPARCIA FINANSOWEGO NIE MA SENSU. Pamiętam durne wylewanie sobie wody na głowy? To TA akcja: 22 pompki - ma sens.

Materiał nagrany w Toruńskim ZOO.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 2. 28.08.2016 r.

To dzisiaj, w dniu 70 rocznicy śmierci Danuty Siędzikówny , ps. Inka i Feliksa Selmanowicza, ps. Zagończyk, należy o tym napisać. To dzisiaj, z należnymi honorami, pochowano ich prochy na gdańskim Cmentarzu Garnizonowym. Dla pamięci o „Ince”, dla pamięci o dowódcach podziemia i ich żołnierzach, dla polskich weteranów współczesnych wojen… ja pompuję. Pompuję dla pamięci o prawdziwych bohaterach powojennej Polski! … cichych, skromnych, godnych, niezłomnych. Oni nigdy nie skakali przez płot stoczni, nie donosili do służb komunistycznego systemu na ludzi, nie parli na szczyty władzy. Tylko tak odważne osoby, jak wspomniani Żołnierze Niezłomni, Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Wojska Polskiego, kobiety i mężczyźni z sercem wypełnionym honorem, zasługują na szacunek i pamięć naszą, naszych dzieci i wnuków. Cześć Waszej Pamięci! To dla Was, tak… po sportowemu, pompuję 22 przez 22 dni. Szacun…
Dziś nominacja trafia do Tomasza Szmelter.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 3. 29.08.2016 r.

Dzień jak co dzień, tylko pogoda trudna. Akurat taka, że boli głowa. Wszystko drażni, denerwuje. Mimo, że nie byłem dzisiaj na treningu, to pompowałem. 22 w 22 dni, bo to ważna sprawa. Dziś nominacja trafiła do Adama Zielińskiego. Coraz więcej ludzi bierze udział w akcji, której cel jest szczytny. Fajnie, że ludzie w aktywny sposób solidaryzują się z potrzebującymi wsparcia. Teraz to twardziele cisną każdego dnia, by pokazać wielkie serce w zdrowym ciele dla dobra sprawy, dla cierpiących na zespół stresu pourazowego.
    



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 4. 30.08.2016 r.

Po dwumiesięcznej przygodzie z CrossFit, zawieszam treningi – mam taką nadzieję, że zawieszam. Czynię to ze smutkiem. No cóż… czynniki finanse. Niestety, nie można mieć wszystkiego. Grzegorzowi i Tomkowi trenerom, którzy przybliżyli mi świata silnych ludzi, dziękuję. Za trenerską opiekę i rady… dziękuję:). To wszystko, co wyniosłem z treningów, to moje. Pewnie jeszcze kiedyś tu wrócę.
Po treningu w CrossFit - robię pompeczki. Przy okazji: dzisiaj nie w plenerze, ale okoliczności do realizacji przedsięwzięcia odpowiednie. A dzisiejsza nominacja trafia do Rafał Błachuta. Twój zawód Kolego, wymaga wielkiej odwagi i sprawności fizycznej, i jest chyba troszeczkę niedoceniany. Zespół stresu pourazowego PTSD, z tego, co przeczytałem w Internecie, dopada również strażaków. Mój udział w akcji 22 przez 22 dni sprawił, że dowiaduję się tyle nowych rzeczy o zawodach i o życiu… coraz to więcej pożytku z takiej kampanii. Pompujcie z nami!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 5. 30.09.2016 r.

Dzień 5. To już 5 raz 22. Dwadzieścia dwa dni i dwadzieścia dwie pompki dla weteranów. Robię to, co uważam za słuszne. Postanowiłem, więc działam. Dzisiejsza nominacja leci do Mateusza. Kulturysto - nie straszne Tobie pompeczki… nieprawdaż? Dziś, na tle panoramy Grudziądza. Piękne te nasze spichrza i sprawa piękna.





 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 6. 01.09.2016 r.

Pompujemy… 6 dzień pompowania przypadł na 1 września . Tym razem pompuję o świcie 4:45, by złożyć hołd wszystkim poległym pierwszego dnia września, i... wesprzeć weteranów. W 77 rocznicę wybuchu II wojny światowej pamiętać należy, jak straszne spustoszenie czyni każda wojna. Jakże głębokie piętno odcisnęła II wojna światowa i okupacja na naszej historii… na Polakach. CZEŚĆ I CHWAŁA POLSKIM ŻOŁNIERZOM !


Dziś nominacja trafia do posiadacza czarnego pasa w judo, Maciej Nowacki.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 7. 02.09.2016 r.


No dobra… Ludziska! nie śpimy! Kolejny dzień, kolejne pompki. To już 7 dzień, kiedy to robię. 22 pompki dla weteranów cierpiących na zespół stresu pourazowego. Po wczorajszym treningu w Kwidzynie, boli mnie każdy mięsień. Pomimo wszystko, nie zwalniam tempa i, na dodatek, skatowałem dziś "domowo" brzuch. Trzeba robić formę na lato - lato 2017:) Dzisiejsza nominacja trafia do Vegenerat Biegowy. Między pracą zawodową, bieganiem i pisaniem książki - pompki :) Kończę teraz, by nie zanudzać. Czas na odpoczynek przed ciężkim, sportowym weekendem.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 8. 03.09.2016 r.

Wracając z seminarium, które prowadził Marcin Różal Różalski nie zapomniałem  o pompkach. Dziś pokazując kolejny kawałeczek moich podmiejskich terenów. Nominacja trafia do Piotra prowadzącego Kauabungatv


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 9. 04.09.2016 r.

Dzień spania i wypoczynku. Dzień pompek dla weteranów. Nominacja trafia do Paweł Trzesniewski.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 10. 05.09.2016 r.
Dzień dziesiąty. Pompki dla weteranów cierpiących na zespół stresu pourazowego. Dziś poruszę drażliwy dla wielu temat: nadużywanie emblematów patriotycznych. Jestem patriotą. Kto mnie zna, ten wie, że byłem nim od zawsze. Byłem, zanim „stało się to modne”. Polscy żołnierze, partyzanci, bronili, walczyli, umierali za nasz kraj. Ginęli w czasie wojny, i długo po jej zakończeniu. Powstanie Warszawskie było ważnym, choć tragicznym w skutkach, czynem wielkich i walecznych ludzi. Kiedy widzę przerzucającego gnój przy oborze rolnika, ubranego w koszulkę z napisem „Żołnierze Wyklęci”, albo jakiegoś popaprańca, zarzyganego, po imprezie, w bluzie ze znakiem: Polska Walcząca, to zwyczajnie zalewa mnie krew. Na pierwszej w moim życiu manifestacji patriotycznej, czy na takiej, przeciw wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej – kto myślałby o wykorzystywaniu symboli patriotycznych w celach komercyjnych - nikt. Więc dzisiejsze pompki zrobiłem również na pohybel idiotyzmowi, debilizmowi i hipokryzji dzisiejszego „patriotyzmu”. Żeby rozwiać wątpliwości i durne domysły: moda na patriotyzm jest dobra, bo jesteśmy stąd i ten kraj kochamy. Wkurzają mnie „patrioci” profanujący własne emblematy narodowe - tyle. Od razu przestrzegam: wulgarne i bezsensowne wpisy będą kasowane. Nie będzie w tym temacie demokracji. 
Mówię więc: Sława Polskim Żołnierzom.


Dzisiejsza nominacja trafia do Andrzej Salniak – przydadzą się pompki przy robieniu wagi przed turniejem.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 11. 06.09.2016 r.

Po domowej "tabacie" pompki dla weteranów. Dziś nominuję Kacperka Miąsko - przyłączysz się do akcji?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 12. 07.09.2016 r.

Praktycznie już noc - często szykuję się już do snu. Godzina 21:40 a ja dopiero mam czas zrobić pompki. Dziś zabawa z dzieckiem była ważniejsza niż wszystko inne. 22 pompki każdego dnia dla weteranów cierpiących na zespół stresu pourazowego. Przypominam o co chodzi w akcji:  przeczytaj
Dziś nominacja trafia do Remka Szczepańskiego.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 13. 08.09.2016 r.

Grubo po godzinie 22. Wróciłem z treningu z Kwidzyna i jeszcze przed ostatnim posiłkiem i snem szybkie pompki. Nominacja trafia do mojego trenera z Grappler Grudziądz, Ariela Piechockiego.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 14. 09.09.2016 r.

Pompki z kolegami z klubu, zresztą "przed chwilą" nominowanymi do pompowania dla weteranów.
Pamiętajcie o wpłacenia grosza dla weteranów i nominowaniu kolejnych osób. Moja nominacja trafia do Patryka Filipiaka.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 15. 10.09.2016 r.

Dzień 15 i 15 raz robiłem pompki dla 22 weteranów. A dziś miałem przyjemność odwiedzić stoiska i uczestniczyć w wydarzeniach Festiwalu Grup Rekonstrukcyjnych w Grudziądzu. To już trzecia edycja. Cóż… chyba najsłabsza. Dzięki uprzejmości Grupy Rota zajrzałem tam, gdzie inni nie mogli się znaleźć i… zrealizowałem tam postawione sobie zadanie - pompki dla weteranów. Członkowie Grupy Rota odzwierciedlają żołnierzy podziemnej polski powojennej - niezłomnych. Stacjonowali oni w borach Tucholskich i stanowili część V Brygady Wileńskiej AK, której dowódcą był major Zygmunt Szendzielarz „Łupaszka”.

Apel mój i wielu: nie zapominajcie jaki ma sens akcja, postarajcie się wpłacić choć parę grosików na rzecz fundacji pomagającej weteranom. Dziś nominacja trafia do Damiana Grabowskiego!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 16. 11.09.2016 r.

Szesnastego dnia robienia dwudziestu dwóch pompek dla weteranów. Podczas spaceru, pięciolatka nagrała taki oto film.


Chciałem dziś napisać o WTC - powstrzymałem się. Pompki dzisiejsze dedykuje poległym żołnierzom w Iraku i Afganistanie.

Pamiętajcie wspierać weteranów. Nominacja trafia do Kwidzyna, do Piotrka!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 17. 12.09.2016 r.

Coraz więcej osób robi pompki dla weteranów. W dniu dzisiejszym zrobiliśmy 44 gdyż film nr1 się nie nagrał :). Dzisiejsza nominacja trafia do Sebastiana Kulpińskiego.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 18. 13.09.2016 r.

Późno, 23:00 czas wykonać zadanie. Mimo zabieganego dnia i wieczornego treningu w kimonach w Kwidzynie. Na krótko przed spaniem "zaliczyłem" 22 pompki. Zauważyłem, że wielu z Was nominowanych przestało pompować po kilku dniach - szkoda. Pamiętajcie chociaż zasilić groszem jakąś fundację.  Dzisiejsza nominacja trafia do Cezarego Brak.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 19. 14.09.2016 r.

To już 19 dzień. Po sparingach w parterze i obwodach, pompki z kumplem z Grapplera. Nominacja trafia do trenera CrossFit - Grzegorza Jasińskiego.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 20. 15.09.2016 r.

Moje 69 kg uwięzione w 169 cm ciała, zmusiło mnie do jednodniowego odpoczynku. Chciałem w bieżącym tygodniu zrobić 5 treningów. Nie wyszło… Może i dobrze, bo w weekend czeka mnie wyzwanie, które zaskoczyć może niejedną przeszkodą. Chociaż zmęczenie bierze górę i bolą mnie wszystkie mięśnie, nadal pompuję. Nie darowałbym sobie „słabości”. Mięśnie czuję, i owszem… ale psychicznie – mega satysfakcja. Nie tracę weny, tworzę, rozwijam i doskonalę swój sportowy świat. Czerpię radość z aktywności sportowej. Trochę żal, że nie wszyscy z nominowanych, dołączyli fizycznie do wspierania 22 weteranów. Ale pamiętajmy, że grosikami też można pomóc. W sobotę mam ostatni dzień pompowania. A zdeklarowaną kwotę już przelane na konto jednej z fundacji. Dzisiejsza nominacja trafia do Bartka Ochockiego. 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 21. 16.09.2016 r.


Przedostatni dzień. Pompki zrobione inaczej niż zwykle - nogi na podwyższeniu. Nominacja trafia do Seweryna.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dzień 22. 17.09.2016 r.

 Ostatni dzień pompek. Pompki zrobione w dniu 17.09.2016 o godzinie 22:22. Nominacja trafia do Magdaleny Talarczyk, siłaczki, dietetyczki, motywatorki :)


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ #10 Mateusz Siński

Sport lekiem na całe zło...! (wpis zawiera wulgaryzmy)

Poniedziałkowy ból.