Zawody BJJ w Polsce.

Pamiętam komentarz Tomka Milera pod jednym z moich tekstów.

Podsunął mi on pomysł na opracowanie informatora  imprez, jakie dzieją się w Polsce, i które z nich warto odwiedzić. Mowa o turniejach Brazylijskiego Jiu Jitsu. Trochę czasu upłynęło, zanim zabrałem się do napisania własnej oceny wspomnianych imprez. Pomysł był… myślę sobie, że jeżeli pisać informator, to tylko na początku roku, tylko o imprezach, na których byłem. Inaczej nie ma sensu informować.

Wiadoma sprawa, że nie musicie się z moją oceną zgadzać. Nadmienię też, że mój wpis nie jest reklamą turniejów - może bardziej polecam, żebyście sami sprawdzili.

Każda impreza organizowana przez Alliance BJJ (Poznań) w Luboniu ma poziom.

Byłem na prawie wszystkich turniejach i widziałem, że liczba uczestników jest zwyżkowa. Niezależnie od stopnia zaawansowania, można startować. Ciekawe jest to, że odpowiednio wcześnie wiadomo, ile osób startuje w kategorii, z kim stoczy się pierwszą walkę. Wyjątkiem jest trafienie na „wolny los”. Wydaje mi się, że w wyższych pasach jest to ciekawe, kiedy w miarę zna się już zawodników. Takie rozwiązanie pozwala na mentalnie nastawienie się na pierwszą walkę.

Moją uwagę zwróciły medale. Są one zawsze ciekawie opracowane i wykonane z oryginalnego materiału. Obsuwy czasowe? Też są. A gdzie ich nie ma… Organizatorzy zapewniają  opiekę lekarza. Można na wejście załatwić badania sportowe. Jest dobre nagłośnienie - toż to  podstawa na tego typu imprezach. Pozwala to na porządkowanie czasowe zawodników i ułatwia płynność następowania po sobie kategorii.  Zorganizowany jest informacja, kiedy zaczyna się twoja kategoria. Sędziowie w Luboniu - w tej roli zawsze obecni są znani zawodnicy.

Osobiście wystartowałem w Luboniu na Mistrzostwach Polski, Pucharze Polski, Winter Open, Mistrzostwa Europy CBJJP. Ostatni wymienionych turniej był najmniej oblegany. Za to Mistrzostwa Polski i Puchar Polski mają swój klimat i bardzo dużo startujących. Terminy spotkań planowane są na cały rok. Upraszcza to układanie prywatnego terminarza. Podsumowując: Luboń  polecam.

Poniżej przedstawiam  listę ich wydarzeń na 2018 rok:



VIII Mistrzostwa Polski No Gi Jiu Jitsu 2018 Termin: 24-25.02.2018

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń


foto: BJJFanatics



Poznań International Open IBJJF Jiu-Jitsu Championship Termin: 7.04.2018

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń



IV European Championship CBJJP 2018 Termin 28.04.2017

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń



OPEN GI 2018 (Gi & No Gi Jiu Jitsu)  Termin 2.06.2018

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń



VIII Puchar Polski No Gi Jiu Jitsu 2018 Termin 22.09.2018

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń



foto: BJJFanatics

Winter Open 2018 (Gi & No Gi Jiu Jitsu) Termin 1.12.2018

Miejsce: LOSIR Luboń

Hugona Kołłątaja 2, 62-030 Luboń



Mistrzostwa Polski Subbmision Fighting(ADCC) są organizowane ostatnio przez Flow Fighters, czyli Zofię Szawernowską i Kubę Watsona Witkowskiego. Również ta impreza przyciąga zacną liczbę startujących sportowców. Zawodnicy mają do dyspozycji cztery grupy ze względu na stopnie zaawansowania: początkujący, średnio-zaawansowani, zaawansowani i PRO. Chyba nic nie pomyliłem… Uczestniczyłem w przedsięwzięciu, i wiem, że panuje tu profesjonalizm. Co do terminów – upubliczniane są z mniejszym wyprzedzeniem. Dotyczy to też miejsca spotkania. Na teraz podana jest jedynie data. Osobiście, wydarzenie bardzo mi się podobało. Polecam każdemu ze smykałką do "urywania nóg"



XIV Mistrzostw Polski ADCC Termin 22-23.04.2018

Miejsce: ?



Jest wiele więcej imprez i organizatorów w naszym kraju. Są turnieje w GI i NO GI. Są większe i mniejsze. Nie sposób wszystkie opisać, tym bardziej, że na niektórych po prostu nie byłem. Jedynie z obserwacji internetowych mogę polecić. Warte w mojej ocenie odnotowania są:


Organizowane prze z Octopus Łódź:

Octopus BJJ Cup. Odbyły się dotychczas 4 edycje. Tegoroczna jeszcze nie została ogłoszona.


Organizowane przez Alfa Mistrzostwa Polski BJJ. Ostatnia edycja odbyła się w listopadzie 2017. Tegoroczny termin jeszcze nie został ogłoszony.


W Dzierżonowie jest już cyklicznie organizowany

Ogólnopolski Turniej NO GI i GI Fight w Dzierżoniowie. Termin 3.02.2018

Miejsce: Osir Dzierżoniów

ul. Strumykowa 1, 58-200 Dzierżoniów




W Mińsku Mazowieckim Marcin Frankiewicz organizuje:


Grand Prix Polski w Brazylijskim Jiu Jitsu 2018 Termin 10.03.2018

Miejsce: Hala Sportowa przy Szkole Podstawowej nr 1 ul. Kopernika 9
05-300 Mińsk Mazowiecki



Niebawem bo w najbliższą sobotę odbędzie się organizowany przez Bartka Chyrka

Turniej "Submission Only Cup" Time Of Masters



Po imprezie nie zabraknie mojej oceny i wpisu na blogu. Będę miał przyjemność startować we wspomnianym turnieju.


Trenujcie, startujcie! Do zobaczenia na matach!


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ #10 Mateusz Siński

Sport lekiem na całe zło...! (wpis zawiera wulgaryzmy)

jara szlugi i trenuje